سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی
سرخط خبرها

هوش مصنوعی جدید ادوبی برای تولید و ویرایش صدا + فیلم

  • کد خبر: ۲۱۴۵۶۶
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
هوش مصنوعی جدید ادوبی برای تولید و ویرایش صدا + فیلم
ادوبی (Adobe) در حال ساخت مدل هوش مصنوعی جدید است که با وجود آن حتی افرادی که هیچ تخصصی در زمینه آهنگسازی ندارند، می‌توانند موسیقی تولید کنند.

به گزارش شهرآرانیوز - نمونه اولیه این مدل که Project Music GenAI Control نام دارد در جریان نشست Hot Pod معرفی شده و به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از پیام‌های متنی خود موسیقی تولید کنند و حتی آن‌ها را ویرایش کنند.

براساس گزارش ورج، در این مدل کاربران کار تولید موسیقی را با واردکردن توضیحات متنی خود آغاز می‌کنند. در این توضیحات می‌توان به موضوعاتی از جمله سبک موسیقی مانند «شاد» یا «جَز غمگین» اشاره کرد. ادوبی همچنین ادعا کرده که با وجود ابزار ویرایش داخلی این مدل، کاربران می‌توانند نتایج تولیدشده خود را شخصی‌سازی کنند و حتی مواردی از جمله سرعت، ساختار و شدت صدای آن را اصلاح کنند.

علاوه بر این، ابزار هوش مصنوعی ادوبی می‌تواند صدای خود را «براساس یک صدای مرجع» تولید کند و همچنین برای استفاده در مواردی مانند انیمیشن یا پادکست، طول کلیپ‌های صوتی را افزایش دهد. هنوز هیچ جزئیاتی از رابط کاربری ابزار ویرایش این مدل فاش نشده است.

نیکلاس برایان، دانشمند تحقیقاتی ارشد ادوبی ریسرچ می‌گوید:

«یکی از جالب‌ترین نکات مربوط به این ابزار‌های جدید این است که آن‌ها فقط وظیفه تولید صدا را ندارند. آن‌ها با ارائه کنترل‌های عمیق به تولیدکنندگان برای شکل‌دادن، تغییر و ویرایش صدا‌های خود، این کار را به سطح فتوشاپ می‌رسانند. چنین چیزی یک نوع کنترل در سطح پیکسل برای موسیقی است.»

در حال حاضر ابزار‌های مشابه دیگری نیز وجود دارند یا در حال توسعه هستند (مانند مدل MusicLM از گوگل)، اما این ابزار‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا فقط از طریق پیام‌های متنی صدا تولید کنند و هیچ ابزاری برای صدای تولیدشده در آن‌ها وجود ندارد؛ بنابراین با وجود ابزار‌های دیگر باید تولید موسیقی خود را براساس دستورات مشخصی انجام دهید تا به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->